Prangende vragen? We helpen je graag!


Bij Brezo Pro doen we er alles aan om je zo goed mogelijk te helpen. Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen, ook wel Frequently Asked Questions (FAQ). Om het je zo makkelijk mogelijk te maken hebben we de veelgestelde vragen opgesplitst in een aantal categorieën: algemeen, druktechnieken, bestanden, bestellen & betalen, verzenden en retourneren. Onder ‘FAQ bestanden’ vind je bijvoorbeeld informatie over hoe drukbestanden moeten worden aangeleverd.

Staat je vraag er niet tussen?

Als je vraag er niet tussenstaat, neem dan even contact met ons op. Op werkdagen kun je ons telefonisch bereiken op 038 333 1535 tussen 08:00 en 17:00 uur. Liever mailen? Geen probleem! Dat kan naar info@brezo.nl. We komen dan zo snel mogelijk op je vraag terug.

Algemeen

Zijn de kleuren van borduurgaren hetzelfde als PMS-kleuren?
In sommige gevallen komt het voor dat de kleuren van borduurgaren afwijken van PMS kleuren. Voor specifiekere informatie verzoeken we je contact op te nemen met ons verkoopteam.
Waar kan ik een klacht indienen?
Heb je een klacht over een reeds ontvangen order van Brezo Pro? Vul dan het formulier in op deze pagina. Je ontvangt binnen twee werkdagen een reactie van ons.
Doen jullie aan sponsoring?
Met enige regelmaat krijgen wij aanvragen voor het sponsoren van bedrukte kleding. Vanwege de vele aanvragen kunnen wij helaas niet elke aanvraag positief beantwoorden. Aan het begin van ieder jaar bekijken we aan welke projecten wij ons sponsorbudget dat jaar gaan uitgeven. Heb je een project waar je een sponsor voor zoekt? Stuur dan een mail naar: info@brezo.nl met een beschrijving van je project.
Leveren jullie ook aan resellers?
Absoluut, wij leveren met regelmaat aan resellers (wederverkopers) zowel groot als klein. Vraag gerust een offerte aan op onze website en vermeld in de opmerkingen dat je wederverkoper bent, vermeld hier ook je bedrijfsgegevens. Wij zullen vervolgens contact met je opnemen.
Welke kledingmaat moet ik bestellen?
Heb je twijfels over de kledingmaat die je wilt bestellen? Geen zorgen! Bij onze kleding kun je uitgaan van Europese maatvoering een S is ook echt een S en een M is ook echt een M. Mocht dit afwijken, dan zal het altijd bij het product vermeld staan.
Kan ik bij jullie samples bestellen?
Wanneer je bij Brezo Pro een bestelling van 50 stuks of meer plaatst bestaat er de mogelijkheid om samples aan te vragen. Voor het aanvragen van samples kun je een mail sturen naar info@brezo.nl. Vermeld in het onderwerp ‘Samples’ en geef natuurlijk even aan om welk product het gaat. Op sampleaanvragen onder de 50 stuks kunnen wij helaas niet ingaan. Wanneer je jouw samples op tijd terugstuurt kunnen wij deze ook bedrukken. De samples kun je kosteloos naar ons verzenden. Neem hiervoor even contact met ons op.
Bedrukken jullie ook aangeleverde kleding?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Wij bedrukken alleen kleding die we tonen op onze website. Vaak koop je bij ons de kleding nog voordeliger dan in de winkel, dit komt omdat wij veel kleding inkopen bij onze leveranciers waardoor we de kosten laag kunnen houden.

Bedrukken

Wat is digitaal textiel printen?
Digitaal printen op textiel (ook wel Direct to garment of DTG-printing genoemd) is een nieuwe en opkomende druktechniek. Met digitaal textiel printen kunnen fotografische afbeeldingen van hoge resolutie (600DPI) direct op bepaalde kleding worden geprint. De helderheid en scherpte van de afbeelding is niet te evenaren met andere druktechnieken. Digitaal printen op textiel leent zich uitstekend voor foto’s met veel detail en logo’s met meerdere elementen. Klik hier voor meer informatie.
Wat is borduren?
Bij borduren worden er met naald en draad steken op een kledingstuk gezet. Honderden en soms zelfs duizenden steken vormen een beeld. Onze borduurmachines zijn computergestuurd. We kunnen meerdere machines tegelijkertijd aansturen en meerdere kleuren per borduursel instellen. Kleding met een borduursel heeft een chique uitstraling en wordt veel gebruikt als bedrijfskleding. Klik hier voor meer informatie.
Wat is transferdruk?
Bij transferdruk wordt een gespiegelde afbeelding op transferpapier met een hittepers op kleding overgezet. Transferdruk is geschikt voor opdrukken met veel verschillende kleuren. Ten opzichte van zeefdruk is transferdruk beter geschikt voor kleine oplagen omdat de voorbereidende werkzaamheden minder zijn. Klik hier voor meer informatie.
Wat is zeefdruk?
Zeefdruk is een van de meest gebruikte druktechnieken in de textielindustrie. Bij de deze druktechniek wordt er gebruik gemaakt van een raam waarin heel fijn gaas is gespannen. Dit raamwerk met gaas noemen we het zeefdrukraam. Voor elke kleur die moet worden gedrukt maakt men een apart zeefdrukraam. Omdat er veel voorbereidende werkzaamheden zijn, wordt zeefdruk met name toegepast bij het produceren van grote oplages. Klik hier voor meer informatie.

Bestanden

Sturen jullie een digitale proefdruk?
Wanneer je een bestelling bij Brezo Pro plaatst ontvang je altijd binnen 1 á 2 dagen een digitale proefdruk van onze ontwerpstudio. Aan de hand van deze proefdruk gaan wij je kleding bedrukken, je mag de proefdruk zo vaak laten aanpassen als je wilt. Pas wanneer je 100% tevreden bent met de digitale proefdruk en hier akkoord op geeft, gaan wij de kleding bedrukken.
Controleren jullie de aangeleverde bestanden?
De door jou aangeleverde bestanden zullen aandachtig door onze medewerkers worden gecontroleerd en zij sturen je vervolgens een digitale proefdruk. Mocht de studio niet verder kunnen met je bestanden, dan nemen ze uiteraard even contact met je op.
Hoe moet ik mijn bestanden aanleveren?
Om een zo hoog mogelijke kwaliteit te garanderen, je bestelling snel te kunnen leveren én de kosten laag te houden, is het belangrijk dat de bestanden in het juiste bestandsformaat worden aangeleverd (EPS, PDF of AI bestand). Lever jouw ontwerp aan via de ontwerptool of mail het naar: info@brezo.nl
Hoe maak ik van een JPG bestand een EPS bestand?
Heb je je logo laten ontwerpen door een professioneel bedrijf, dan zal het bedrijf hiervan altijd een EPS bestand maken met behulp van een grafisch programma. Overigens kan een JPG bestand wel worden omgezet naar een EPS bestand, maar simpelweg de bestandsnaam veranderen is niet voldoende. Er zijn verschilde websites waar je gemakkelijk een EPS bestand kan maken van een JPG bestand. De kwaliteit van uw EPS bestand is wel afhankelijk van de kwaliteit van het JPG bestand.
Dien ik mijn tekst om te zetten in lettercontouren?
Wanneer je een drukbestand opmaakt in Illustrator of Indesign is het belangrijk dat je voor het opslaan van je bestand de tekst omzet in lettercontouren. Op deze manier zorg je ervoor dat het lettertype op elke computer hetzelfde is. Let op! Zodra de tekst is omgezet in lettercontouren, kun je deze niet meer bewerken.
Wat zijn PMS kleuren?
Bij Brezo Pro wordt textiel gezeefdrukt met behulp van PMS kleuren. PMS kleuren ook wel bekend als Pantone kleuren, zijn kleuren die waar dan ook ter wereld er hetzelfde uit zien. Dankzij PMS kunnen allerlei partijen wereldwijd aan de hand van kleurcoderingen opzoeken welke kleur bedoeld wordt; PMS is een universeel kleursysteem met gemengde standaardkleuren. Dankzij de PMS-waarden weten onze drukkers precies met welke kleuren er gedrukt moet worden.
Wat is een vectorbestand?
Een vectorbestand is een grafische afbeelding die oneindig vergroot of verkleind kan worden zonder dat er kwaliteitsverlies optreedt. Dit komt doordat de afbeelding is opgebouwd uit vectoren in plaats van pixels. Vectoren zijn paden die bestaan uit een begin- en eindpunt met daartussen een lijn, golf, cirkel of een andere vorm. Wil je jouw bedrijfslogo of tekst op bijvoorbeeld T-shirts drukken, dan is het noodzakelijk dat deze in de juiste bestandsvorm – bij voorkeur EPS of AI of PDF – wordt aangeleverd.

Bestellen en betalen

Wat is de status van mijn bestelling?
Nadat je jouw bestelling hebt geplaatst ontvang je altijd een mail ter bevestiging. In deze mail vind je de verwachte leverdatum. Daarna volgt een digitale proefdruk. Na akkoord op deze proefdruk nemen we je bestelling in productie. Je zult ook nog een Track & Trace code ontvangen zodat je jouw pakketje op de voet kunt volgen.
Uit welke betaalmethoden kan ik kiezen?
Wanneer je een bestelling plaatst op onze website kun je betalen met: MasterCard, Maestro, AfterPay, VISA, iDeal, MisterCash of per overboeking (€ 7,50 administratie kosten).
Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Het kan natuurlijk voorkomen dat je jouw bestelling wilt wijzigen of annuleren. In dat geval kun je een mail sturen naar info@brezo.nl. Graag in het onderwerp “Bestelling wijzigen/annuleren” vermelden. Er kunnen kosten in rekening worden gebracht, aangezien wij vaak direct na het plaatsen van de order al bezig gaan met de bestelling.
Hoe weet ik zeker dat het product goed bedrukt wordt?
Je ontvangt na je bestelling binnen 1 á 2 dagen een digitale proefdruk van onze ontwerpstudio. Deze proefdruk is in de door jou opgegeven kleuren opgemaakt. Zo laten we je zien hoe jouw ontwerp er uit komt te zien. Wil je weten hoe jouw logo staat op een ander textielproduct? Vraag dan geheel vrijblijvend een digitale proefdruk aan via info@brezo.nl
Kan ik bij jullie onbedrukte artikelen bestellen?
Je kunt bij Brezo Pro ook onbedrukte artikelen bestellen. Dit is mogelijk bij bestellingen van 50 stuks of meer. Je kunt eenvoudig via onze website de optie onbedrukt kiezen, hier geef je het aantal aan en kun je kiezen voor de optie direct bestellen. Vervolgens kun je betalen en de artikelen binnen 5 werkdagen thuis verwachten.

Retourneren

Kan ik mijn bedrukte producten retourneren?
Aan de hand van een digitale proefdruk worden de producten volgens jouw wensen gemaakt. Deze producten hebben geen zichttermijn en kunnen niet geretourneerd worden, tenzij het product niet overeenkomt met de gemaakte afspraken. Een goedgekeurde proefdruk is hierin leidend.
Kan ik onbedrukte producten retourneren?
Onbedrukte producten mogen 14 dagen na ontvangst nog geretourneerd worden. Dat is jouw bedenktijd ofwel zichttermijn. Binnen deze periode kan je contact opnemen met jouw contactpersoon. Het aankoopbedrag wordt dan binnen 30 dagen teruggestort.

Verzenden

Kan ik mijn bestelling afhalen?
Woon of ben je toevallig in de buurt, dan is het mogelijk om je bestelling af te halen. Geef wel even aan wanneer je de bestelling wenst af te halen. Dit om teleurstellingen of onnodig wachten te voorkomen.
Wat zijn de verzendkosten?
Onze verzendkosten bedragen € 9,95 (excl. btw) voor bestellingen binnen Europa. Bestellingen boven de € 500,- worden gratis verzonden.
Is een spoedlevering mogelijk?
Een spoedlevering is zeker mogelijk. Wij zullen je bestelling dan binnen 2 tot 5 werkdagen leveren, wel zullen er extra kosten voor worden berekend. Verder het belangrijk dat je snel akkoord geeft op de door ons gemaakte digitale proefdruk. Meer weten? Bel 038-333 66 19 of mail info@brezo.nl ons gerust.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
De gemiddelde levertijd bedraagt 6 tot 10 werkdagen. Heb je de bestelling echt eerder nodig? Kies dan voor de optie spoedlevering. Wij zullen je bestelling dan binnen 2 tot 5 werkdagen leveren. Hier zullen extra kosten voor in rekening worden gebracht.

Bij Brezo Pro hebben we alle druktechnieken in huis


Bij Brezo Pro hebben we alle druktechnieken in huis. Korte lijnen, een constante kwaliteit, scherpe prijzen: dicht bij de bron inkopen heeft allerlei voordelen. Veel klanten vinden het daarom prettig dat we alles ‘in eigen huis’ produceren. Onze productielocatie van ruim 2600 m² is uitgerust met alle benodigdheden op het gebied van zeefdruk, transferdruk, borduren op textiel en digitaal printen. Onze machines draaien dagelijks op volle toeren. Wil je meer weten over onze technieken? Klik dan op één van onderstaande links.

  • Spoedlevering mogelijk
    Kleding, PBM's en accessoires
  • Snel een offerte
    Binnen 24 uur in je mailbox
  • Eigen productie
    Alle druktechnieken in huis